Pakalbėkime apie pinigų grąžinimą. Jeigu perkate Aliexpress ir staiga apsigalvojate. Jeigu perkate prekes, tačiau jos nepasiekia jūsų adreso laiku arba apskritai nepasiekia. Jeigu prekė neatitinka aprašymo ar yra kitos spalvos. Jeigu prekė siuntimo metu buvo brokuota. Jeigu prekė neveikianti arba nederamai veikianti. Kaip elgtis? Per kiek laiko atgausiu pinigus? O dabar bandysiu jums atsakyti į šiuos klausimus ir patarsiu kaip elgtis tokiose situacijose.
Užsakiau prekę, tačiau staiga apsigalvojau
Jeigu užsisakėte prekę, tačiau staiga apsigalvojote. Galbūt perkant prekę brangesnę, nei 22€ vertės, pirkimo metu, komentare paprašėte pardavėjo, kad deklaruotų prekę mažesne suma, tačiau pardavėjas nesutinka.
Visais šiais atvejais, kol prekės statusas „Awaiting shipment”, galite atidaryti „Dispute” ir susigrąžinti pinigus. Tokius veiksmus patariama atlikti kuo skubiau. Kadangi statusas „Awaiting shipment”(Laukiama išsiuntimo), tai reiškia, kad pardavėjas prekės neišsiuntęs ir dažniausiai lengvai ir paprastai sutiks su jūsų „Dispute”. Jeigu per daug uždelsite, pardavėjas per tą laiką gali prekę išsiųsti, tuomet prekę teks priimti, vėliau galėsite daryti dispute ir iš savo lėšų siųsti prekę atgal pardavėjui arba pasilikti prekę, nors jums jos ne taip ir reikia.
Rekomendacija: Prieš perkant prekes, gerai apgalvokite ar jums tokia prekė tikrai patinka ir reikalinga. Dėl muitų iš anksto, prieš pirkimą bendraukite su pardavėju.
Jeigu prekės negavote arba prekė negauta tokiu laiku, kokiu Aliexpress sistema jums nurodė, prieš perkant
Aukščiau nuotraukoje, matome užsakymą, prie jo yra tokia informacija.
1. Užsakymo statusas. Šiuo atveju „The seller has shipped your order”, kas reiškia, jog pardavėjas patvirtino, jog užsakymą išsiuntė. Dabar telieka laukti prekės.
2. Čia pateikiama data, iki kada turite gauti prekę, jeigu negavote prekės iki šios datos, reiks spausti „click here”, prie 4 punkto arba iš karto atidaryti dispute, kad susigrąžintumėte pinigus.
3. Taip pat jeigu matote, kad laiko iki pristatymo nustatytos datos(2 punktas) nėra daug, galite suteikti pardavėjui daugiau laiko, tiesiog pratęsti gavimo laiką.
4. „click here”, paspaudus, iššoks lentelė, kurioje įvesite dienų skaičių. Įveskite dienų skaičių, tokį, kiek sutinkate papildomai laukti prekės.
Suvedus dienų skaičių, spauskite „Confirm”(Patvirtinti) arba kitu atveju, jeigu jums tai netinka „Cancel”(Atšaukti).
Pasiūlius pardavėjui laukti papildomai, jis turės sutikti su tuo ir patvirtinti laiką. Jeigu pardavėjas nesutiks su jūsų pasiūlymų laukti ilgiau prekės, kelkite dispute.
Rekomendacijos: Nelaukite kol baigsis siuntimo laikas. Jeigu nedarysite jokių veiksmų ilgą laiką negavę prekės. Aliexpress sistema automatiškai patvirtins, kad prekė gauta ir prarasite galimybę kelti dispute, kartu su savo pinigais. Jeigu matote, kad prekės laikas jau į pabaigą, parašykite pardavėjui, kad prekės negavote. Jeigu atsakymo negausite, kelkite dispute. Jeigu pardavėjas normalus ir atsakingas, visada jums atsakys ir dažniausiai pats paprašys, kad jam suteiktumėte daugiau laiko. Pagal Aliexpress taisykles Jūs neprivalote laukti prekės daugiau, nei buvo numatyta, prieš perkant. Todėl pasibaigus prekės gavimo laikui, galite drąsiai kelti dispute ir susigrąžinti pinigus.
Yra atveju, kada esu susigrąžinęs pinigus ir prekes gavęs vėliau. Tokiu atveju lieka pinigai ir prekė. Kas dėl to lieka kaltas? Pardavėjas, nes nesugebėjo pristatyti prekės iki taisyklėmis nustatyto laiko.
Jeigu prekė gavote, bet prekė neatitinka aprašymo, spalvos ar apskritai yra sugadinta, neveikianti
Jeigu užsisakėte prekę, ją gavote. Tačiau likote nepatenkintas(-a). Gal būt to priežastis buvo, kad gauta prekė neatitiko aprašymo, tarkim jos matmenys per maži, gal būt prekė pagaminta iš kitokių medžiagų, nei aprašyta. Pavyzdžiui pirkote odinį diržą, pardavėjo aprašymas patikino, kad prekė yra iš tikros odos, tačiau gavus prekę, paaiškėjo, kad diržas yra iš dirbtinės odos. Gal būt pirkote USB raktą-atmintinę kuri yra 64 Gb talpos, įkišus į kompiuterį USB raktą, paaiškėjo, kad nors kompiuteris rodo 64Gb talpą, tačiau, šis raktas realiai yra 8 Gb talpos ir suklastotas taip, kad kompiuteris rodytų 64 Gb talpą. Gal būt pirkote juodus marškinėlius, bet gavote pilkus. Gal būt pirkote mobilųjį telefoną, tačiau jis neįsijungė arba neveikė jo garsiakalbis ar įkroviklis, gal telefono komplektacijoje pasigedote ausinių, kurios turėjo būti kartu su telefono dėžute. Na tokiais ir visais kitais panašiais atvejais iš karto nelaukdami dispute galiojimo pabaigos, kelkite dispute.
Pardavėjas, net pakeitęs prekės aprašymą niekur nedings. Kadangi kada perkate Aliexpress, pati sistema išsaugo tuo metu esančios prekės aprašymą, koks jis buvo tuo metu. Tekstas, nuotraukos ir panašiai. Bet kada prisijungę prie Aliexpress, galite užeiti į „Orders”(Užsakymų skiltį), ten susiradę savo užsakymą ir jį atidarę „View Detail”(Žiūrėti detales). Užsakyme rasite nuorodą į užsakymą tokį, koks jis buvo perkant prekę tuo metu. Jį rasite po savo adreso informacija „Product Details”(Produkto detalės).
Taigi pardavėjas niekur nepabėgs nuo atsakomybės ir turės prisiimti už tai ką žadėjo ir ką ištesėjo.
Ką daryti jeigu prekė visiškai neveikia ir jos tikrai nenorite pasilikti, nei už centą?
Kelkite dispute ir reikalaukite susigrąžinti visą sumą. Jeigu prekė brangesnė, tarkim mobilusis telefonas, prekę teks siųsti atgal ir laukti kol pardavėjas patvirtins prekės gavimą. Jeigu prekė buvo pigesnė, tarkim mobilaus telefono stikliukas už 1€. Užsisakėte, gavote sudužusį. Tiesiog padarykite nuotraukų su sudužusiu stikliuku, nusiųskite pardavėjui, jis tikrai sutiks grąžinti jums visą sumą ir nereiks nieko siųsti atgal. Dar gali pasiūlyti išsiųsti kitą.
Ką daryti jeigu užsisakėte prekę, bet ji ne visai atitinka aprašymą, tačiau nėra visiškai bloga jums?
Tarkim užsisakėte mobilųjį telefoną, jis nuostabus, tačiau jo įkroviklis neveikia arba komplektacijoje nėra ausinių. Jeigu užsisakėte Juodus marškinėlius, bet gavote pilkus ar mėlynus, jie jums patinka, tačiau labiau norėjote juodų. Tokiu atveju kelkite dispute ir pasirinkite „Part refund”, dalinis pinigų grąžinimas. Tarkim nusipirkote telefoną, jo įkroviklis neveikia arba nėra ausinių komplektacijoje(Jei nurodyta, kad komplektacijoje jos yra), jūs įvertinate neveikiančio įkroviklio nuostolį arba ausinių kainą, pasirenkate „Part refund”, įrašote Jūsų pageidaujamą žalos sumą, padarote trumpą video ar foto su įrodymu, kad įkroviklis neveikia arba, kad ausinių nebuvo ir patvirtinate dispute. Pardavėjas dažniausiai sutiks su jūsų protingu pasiūlymu arba bandys derėtis dėl žalos atlyginimo.
Jeigu pirkote tarkim juodus marškinėlius, bet gavote kitos spalvos. Siūlykite susigrąžinti pusę sumos arba tiek, kiek jums atrodo teisinga. Spręskite ir vertinkite žalą pagal situaciją.
Kas nutiks, jei pardavėjas nesutiks su jūsų „dispute” pasiūlymu, bet pardavėjas bus kaltas?
Tokiu atveju į Aliexpress ginčą įsiterps Aliexpress darbuotojas, kuris profesionaliai peržiūrės dispute ir bylą uždarys jūsų naudai. Aliexpress visada stos už pirkėją.
Patarimai keliant dispute
Kuo išsamiau aprašysite situaciją, kuo daugiau padarysite nuotraukų, video, tuo jūsų nuomonė taps stipresnė dispute atžvilgiu, tiek pardavėjui, tiek Aliexpress dispute darbuotojams, jeigu jų prireiks.
Patarimai. Kokių pasiūlymų nepriimti iš pardavėjų Aliexpress dispute sistemoje
Jeigu pardavėjas Jūsų prašo patvirtinti užsakymą ir pinigus jums grąžinti kaip nors kitaip, tarkim per PayPal sistemą. Arba pardavėjas prašo jūsų patvirtinti užsakymą kaip gautą, mainais į kitą išsiųstą tokią pačią prekę. Nesutikite su tokiais pasiūlymais! Jeigu patvirtinsite, jog prekę gavote, prarasite galimybę iškelti dispute. Jeigu pardavėjas jums neperves pinigų PayPal arba neišsiųs naujos prekės, liksite ant „ledo”. Reikalaukite, kad grąžintų pinigus ir nesutikite su kitais pinigų grąžinimo būdais. Atgavę pinigus galėsite vėl saugiai užsisakyti prekę pas tą patį ar kitą pardavėją su 100% saugumu neprarasti sumokėtų pinigų.
Per kiek laiko Aliexpress grąžinami pinigai?
Po laimėto dėl aliexpress darbuotojų įsikišimo ar sutikto iš pardavėjo pusės sutikto dispute, pinigai grįžta į tą pačią sąskaitą iš kurios mokėjote pinigus, įprastai per 3-7 dienas. Pagal Aliexpress taisykles, pinigai gali vėluoti, net iki 20 dienų, tačiau taip ilgai niekada netekę laukti. Kaip ir minėjau, pinigai grįžta į tą pačią sąskaitą, kuria apmokėjote. Tarkim pirkote, per banko kortelę, tai pinigų grąžinimas bus atgal į tą pačią banko kortelę. Pirkote WebMoney sistema, pinigai sugrįš į WebMoney sistemą. Pinigai tikrai niekur nedings. Daugelis naujų Aliexpress pirkėjų rašo man asmeniškai arba kreipiasi į mano Aliexpress profesionalų grupę pagalbos, nepasitikėdami ar bijodami būti apgauti, kada pinigai negrįžo po valandos ar dienos, po sėkmingo dispute. Gerbiamieji pirkėjai, pinigai tikrai jus pasieks ir niekur nedings. Galite jaustis drąsiai ir rekomenduoju miegoti kietai nesivarginant dėl to. Nėra jokių „BET”. Pinigai po sėkmingo dispute 100% sugrįš į jūsų sąskaitą atgal, ten iš kur buvo nuskaičiuoti už užsakytą prekę.
Mano asmeninė patirtis su pinigų grąžinimu Aliexpress`e
Aliexpress naudojuosi nuo beveik jo gyvavimo pradžios. Esu padaręs, jau beveik 1300 užsakymų! Beveik visada, kokiais 98% pirkimų praeina sklandžiai, bet būna visko pasitaiko. Jei ir pasitaiko, visada susitvarkau taip, kad lieku patenkintas. Per tokią pirkimų praktiką, nei karto nebuvo, kad likčiau praradęs pinigų Aliexpress`e! Jeigu būdavau kuo nors nepatenkintas, visada susitardavau su pardavėju, dėl žalos atlyginimo, visada sutardavome. Nors kelis kartus neišsisprendus ginčams buvo iškviesti Aliexpress darbuotojai, kurie visada dispute sutikdavo į mano pusę.
Kokios praktikos turėjau su dispute sistema?
Teko pirkti sportbačius, jų negavau iki Aliexpress numatytos pristatymo datos, pardavėjui daviau papildomai laiko, vistiek sportbačių negavau. Iškėliau dispute, pardavėjas sutiko. Pinigus atgavau, sportbačiai atėjo po 3 dienų. Taigi išėjo taip, kad pinigus susigrąžinau ir turėjau už dyką kuo apsiauti.
Pirkau marškinėlius. Jie atėjo visiškai kitos spalvos. Pats pardavėjas atsiprašė už klaidą ir pasiūlė grąžinti visą sumą ir palikti marškinėlius man. Kaip už dyką, jie man dar labiau patiko, nei būtų norimos spalvos už pinigus.
Dar 2014 metais pirkau „Galaxy S5” telefono kopiją. Telefono kopija kainavo 180$. Pardavėjas teigė aprašyme, kad telefono ekrano rezoliucija yra Full HD, kad telefono kameros turi daugiau megapikselių ir kad telefonas turi daugiau procesorių, nei iš tikro turi. Meniu, kameros nustatymuose ir kituose nustatymuose buvo rodoma suklastoti duomenys. Bet parsisiuntus specialią programą, paaiškėjo tikrieji parametrai. Paaiškėjo, kad parametrai yra suklastoti. Pardavėjui pasiūliau grąžinti 80$, jis iš karto sutiko. Manau reikėjo prašyti dar daugiau. Nors už 100$ tuo metu telefonas buvo tikrai neblogas.
Esu pirkęs telefono apsauginį stikliuką. Gavau sudaužytą, nufotografavau, iškėliau dispute. Pardavėjas iš karto sutiko su mano dispute. Nusipirkau kitą.
Turiu daugiau patirties su dispute, tiesiog nemanau, kad bus labai įdomu viską skaityti, todėl visų situacijų neaprašiau. Tiesiog aprašiau, kelias įdomesnes savo pinigų grąžinimo situacijas.
Jūs neesate vieni!
Nebijokite Aliexpress`e pirkti. Jūs visada gausite pagalbos 1-48h bėgyje Facebook grupėje – Aliexpress profesionalų pagalba
Svarbiausia, neskubėkite patvirtinti užsakymo. Jeigu yra bėda, bet užsakymas nepatvirtintas, visada galite priimti įvairius sprendimus. Kreipkitės į Facebook grupę, jei kas nors sekasi sunkiau ir viską išspręsime drauge.